 |
www.jantarowa.fora.pl Forum mieszkańców sms Rudnik ulica jantarowa
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrS
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:41, 17 Paź 2018 Temat postu: Miejsce do dyskusji. |
|
|
Witam na forum,
Proponuję na początku pisać wszystko w tym temacie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiotrS dnia Śro 20:43, 17 Paź 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrS
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:13, 17 Paź 2018 Temat postu: informacje ze spotkania |
|
|
Poniżej informacja od jednej z osób bedących na spotkaniu w dniu 17.10.2018 :
Podsyłam punkty ktore zanotowalem podczas spotkania w licznym gronie oraz poboczne ktore zostaly poruszone pozniej przez kilka osob ktore zostaly troche dluzej
Główne punkty:
-Kary umowne związane z opóźnieniem (oddanie powinno być do końca czerwca)
-Dokładne rozliczenia związane z dopłatami
-W związku z przesunięciem oddania kto zwróci koszta które zostaly poniesione przez mieszkancow (np. ubezpieczenie pomostowe, aneksy do umow kredytowych, przedluzenia wynajmu mieszkan, inne koszta poniesione w zwiazku z opoznieniami)
- Brama wjazdowa zamiast szlabanu
Poboczne:
-Czemu wisi baner wyborczy, kto wydal na to zgode?
-Kto pokryl koszty(i jakoe one są) przerobienia miejsc z przodu(zamiana kolorowej kostki na zwykla i malowanie pasow) i przeniesione miejsc dla osob niepelnosprawnych?
-Kto bedzie zarzadzal monitoringiem i ile beda trzymane dane oraz w jaki sposob bedziy mieli do nich dostep?
- Dlaczego na dwa tak duze budynki (ok 130mieszkan) jest tylko jedna altana smietnikowa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiotrS dnia Śro 21:14, 17 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrS
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:43, 17 Paź 2018 Temat postu: Info |
|
|
Poniżej informacja od mieszkańców:
Pierwsza wskazówka od prawnika:
Zgodnie z naszą Umową i ustawą o spółdzielniach najpierw płaci się zaliczki orientacyjne, a potem szczegółowe rozliczenie budowy.
Zgodnie z paragrafem 10 punkt 2mamy prawo domagać się wglądu do Regulaminu rozliczania kosztów zadania inwestycyjnego nr V i w nim powinien być ślad o tym oraz do treści uchwały, która go zatwierdziła.
Ewentualnie można poprosić o alokację kosztów pośrednich i bezpośrednich,
alokacje wydatków składających się na koszt infrastruktury mieszkania( pełne rozliczenie co i na co poszło).
Uważa też, że lepiej chyba zapłacić, wziąć dokumenty i ewentualnie domagać się zwrotu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiotrS dnia Czw 14:01, 18 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrS
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:01, 18 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
>
> witam,
>
> przesyłam hasła do pisma:
>
> czy za drogę zapłacili mieszkańcy ul. Jantarowej i dlaczego nikt z mieszkańców nie otrzymał oficjalnej informacji na ten temat?
> czy koszta te zostaną zwrócone mieszkańcom jeżeli miasto dokona zwrotu poniesionych nakładów finansowych?
>
> dlaczego tak trudno uzyskać od SM Rudnik jakąkolwiek informację na temat rozliczenia inwestycji? różne wersje przedstawiane przez różnych pracowników SM Rudnik.
>
> co to za kwota 160,83zł za infrastrukturę w mieszkaniu i garażu?
>
> co się stało z kwotą zapłaconą przez PGE za teren pod stację Trafo?
>
> żądamy osiedla zamkniętego na bramę, a nie szlaban!
>
> kto poniósł koszta związane z zakupem ukradzionych huśtawek?
>
> czy GW zapłacił karę za nieterminowe zakończenie prac i oddanie budynku do użytkowania?
>
> czy jedna wiata śmietnikowa to nie za mało na ponad 120 lokali mieszkalnych?
>
> dlaczego oświetlenie osiedla uruchamiane jest dopiero około godziny 20:00?
>
> czy kamery nagrywają obraz, kto ma do tego dostęp i czy kamery są już prawidłowo ustawione, bo można odnieść wrażenie, że jednak patrzą w pole (budynek 29)
>
>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiotrS dnia Czw 14:02, 18 Paź 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrS
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:21, 18 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
uwagi od następnego mieszkańca :
Witam.
Chciałem się dołączyć do dyskusji ze spółdzielnią. Mam nadzieję, że nie za późno.
1. Na jakich zasadach nastąpiło wyłonienie wykonawcy? (EKBUD wykonuje wszystkie budowy dla Spółdzielni). Gdzie jest protokół z negocjacji.? Gdzie wyceny pozostałych oferentów. Czy stawki są zgodne z obowiązującymi średniówkami przyjętymi w biuletynie Sekocenbud?
2. Gdzie zostały spożytkowane środki (9438 zł netto, 11608,74zł brutto) ze sprzedaży działki pod stację trafo? O ile pomniejszono kwotę rozliczenia w przeliczeniu na lokal mieszkalny?
3. O ile zmniejszył się koszt przyłączenia do sieci LPEC w związku z pozyskaniem funduszy europejskich na ten cel? O ile zmiejszył się koszt w rozbiciu na lokal mieszkalny?
4. Dlaczego nie wykonano gniazd internetowych orat RTV wraz z instalacją zgodnie z projektem wykonawczym skoro wchodziło to w cenę mieszkania? O ile pomniejszyło to koszty budowy i dlaczego nie ma tego w rozliczeniu kosztów budowy? Instalacja AZART wedle zapewnień Prezesa Spółdzielni (walne zebranie) została zamontowana "w gratisie".
5. Czy wykonawca pokrywał usuwanie usterek z kosztów Spółdzielni? - Niezbędny wgląd w kosztorys powykonawczy!
6. Kto pokrył koszt wymiany paneli w windach?
7. Jaką karą umowną została obciążana firma EKBUD za niedotrzymanie terminu oddania budynków w terminie umowy do dyspozycji Spółdzielni? Czy były jakieś aneksy a jeśli tak to za czyją zgodą zostały podpisane?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiotrS dnia Czw 14:00, 18 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Dołączył: 18 Paź 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:40, 18 Paź 2018 Temat postu: -jantarowe wzgórze |
|
|
-dlaczego o wyborze zarządu nie byliśmy poinformowani drogą listowną, tylko informacja pojawiła się na stronie internetowej
- kiedy zostaną uzupełnione place zabaw o brakujące elementy
- kiedy pojawią sie kontenery na śmieci bo za te które stoją teraz przy blokach podobno trzeba płacić 500zł za każdorazowy wywóz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:55, 18 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Czytając to pismo rozliczeniowe mam taką wątpliwość-
jeśli nie wniesiemy opłaty do końca października, jakiej żąda SM- jakie możemy ponieść konsekwencje?
Czy SM ma prawo wypowiedzieć umowy tym mieszkańcom? Tak trochę wynika z tego pisma.
Przysługuje nam podobno 3 lata na dochodzenie roszczeń, domagać się zwrotu niesprawiedliwie wniesionych opłat. Do 30.10 jest trochę mało czasu na wyjaśnianie spraw ze SM, co jeśli Prezes nie odpowie do tego czasu?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrS
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:07, 18 Paź 2018 Temat postu: treść proponowanego pisma |
|
|
Właściciele lokali
w budynkach przy ulicy Jantarowa 29
i Jantarowa 31
Lublin 18.10.2018
Spółdzielnia Mieszkaniowa Rudnik w Lublinie
20-880 Lublin
ul. F. Nowowiejskiego 6
Pismo w związku z rozliczeniem inwestycji Jantarowe Wzgórze
W związku z zakończeniem inwestycji „Jantarowe Wzgórze” składającej się z dwóch budynków
mieszkalnych B1(nr.29) oraz B2(nr.31) oraz ostatecznym rozliczeniem, zwracamy się jako członkowie spółdzielni z uprzejmą prośbą o dostarczenie:
1) Rozliczenia (kosztorysu) pośrednich i bezpośrednich mieszkań w budynku B1(nr.29) oraz budynku B2(nr.31) z wyodrębnieniem wszystkich kosztów, które zostały poniesione podczas budowy lokalu.
2) Rozliczenia dodatkowych kosztów wraz z szczegółami, z których wynika dopłata, o której
mowa w pismach z dnia 10.10.2018 wysłanych do wszystkich właścicieli lokali w blokach Jantarowa 29 i Jantarowa 31.
3) W jakiej wysokości została nałożona kara umowna na głównego wykonawcę w związku z nie
wywiązaniem się z terminu oddania inwestycji (tj. do końca II kwartału 2018)
4) Jaki podmiot będzie odpowiedzialny za zwrot poniesionych kosztów wynikłych z opóźnieniem
oddania inwestycji tj:
a. aneks do umowy kredytowej aby zmienić daty przedłożenia dokumentów do banku,
b. koszt ubezpieczenia pomostowego do kredytu, które nie może być zdjęte ze względu
na brak aktów notarialnych,
c. kosztów poniesionych przez właścicieli mieszkań w związku z opóźnieniem oddania mieszkań do użytkowania.
5) Kto pokryje koszty (i w jakiej one są wysokości) kilkokrotnego przerobienia miejsc dla osób niepełnosprawnych (zamiana kolorowej kostki na zwykła i malowanie pasów) i zmiana ich lokalizacji?
6) czy za drogę zapłacili mieszkańcy ul. Jantarowej 29 i 31 i dlaczego nikt z mieszkańców nie otrzymał oficjalnej informacji na ten temat, czy koszty te zostaną zwrócone mieszkańcom jeżeli miasto dokona zwrotu poniesionych nakładów finansowych, czy koszty budowy ulicy zostały uwzględnione w kosztorysie inwestycji.
7) Na jaki cel zostały spożytkowane środki (9438 zł netto, 11608,74zł brutto) ze sprzedaży PGE działki pod stację Trafo? O ile pomniejszono kwotę rozliczenia w przeliczeniu na lokal mieszkalny.
8 ) O ile zmniejszył się koszt przyłączenia do sieci LPEC w związku z pozyskaniem funduszy europejskich na ten cel? O ile zmniejszył się koszt w rozbiciu na lokal mieszkalny.
9) W związku z wysokimi kosztami inwestycji oraz dla lepszego zabezpieczenia minia, jako mieszkańcy bloków Jantarowa 29 i Jantarowa 31 żądamy montażu bramy wjazdowej zdalnie otwieranej oraz furtki wejściowej zabezpieczonej kodem/domofonem.
10) Żądamy przebudowy wjazdu do garaży w wymienionych blokach, które w obecnym stanie powodują uszkodzenia aut podczas wjazdu do wspomnianych garaży. W wypadku braku reakcji z Państwa strony, jako mieszkańcy będziemy przedstawiać koszty napraw uszkodzeń wraz z żądaniem rekompensaty przez SM Rudnik poniesionych kosztów.
Zgodnie z naszą Umową i ustawą o spółdzielniach paragraf 10 punkt 2 mamy prawo domagać się wglądu do Regulaminu rozliczania kosztów zadania inwestycyjnego nr V i w nim powinien być ślad o tym oraz do treści uchwały, która go zatwierdziła.
Prosimy o udzielenie odpowiedzi na każdy z powyższych punktów i przesłanie odpowiedzi pisemnej podpisanym osobom drogą pocztową, przed upłynięciem terminu dopłat.
- Załącznik 1 – podpisy mieszkańców
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiotrS dnia Czw 21:08, 18 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrS
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:13, 18 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Magda napisał: | Czytając to pismo rozliczeniowe mam taką wątpliwość-
jeśli nie wniesiemy opłaty do końca października, jakiej żąda SM- jakie możemy ponieść konsekwencje?
Czy SM ma prawo wypowiedzieć umowy tym mieszkańcom? Tak trochę wynika z tego pisma.
Przysługuje nam podobno 3 lata na dochodzenie roszczeń, domagać się zwrotu niesprawiedliwie wniesionych opłat. Do 30.10 jest trochę mało czasu na wyjaśnianie spraw ze SM, co jeśli Prezes nie odpowie do tego czasu?
Pozdrawiam |
Myślę ze wpłata tych kwot jest nieunikniona, nasze działanie ewentualnie może spowodują iż rudnik będzie starał się o szybszy zwrotu kosztów przez miasto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartlomiej Kosiak
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:55, 19 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Pismo zostało dostarczone do SM
Link do zdjęcia pisma : [link widoczny dla zalogowanych]
W dniu dzisiejszym nie ma Pani ktora zajmuje sie umawianiem aktow notarialnych - tak informacyjnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartlomiej Kosiak dnia Pią 9:57, 19 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:07, 21 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Dlaczego te zagadnienia nie znalazły się w piśmie skierowanym do SM?.
4.dlaczego nie wykonano gniazd internetowych orat RTV wraz z instalacją zgodnie z projektem wykonawczym skoro wchodziło to w cenę mieszkania? O ile pomniejszyło to koszty budowy i dlaczego nie ma tego w rozliczeniu kosztów budowy? Instalacja AZART wedle zapewnień Prezesa Spółdzielni (walne zebranie) została zamontowana "w gratisie".
5. Czy wykonawca pokrywał usuwanie usterek z kosztów Spółdzielni? - Niezbędny wgląd w kosztorys powykonawczy!
6. Kto pokrył koszt wymiany paneli w windach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:21, 21 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś z Państwa był już na Kryształowej coś podpisywać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartlomiej Kosiak
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:00, 21 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Magda napisał: | Czy ktoś z Państwa był już na Kryształowej coś podpisywać? |
W biurze administracji należy podpisać protokół przekazania i odbioru technicznego mieszkania, zgłosić liczbę osób które będą mieszkały oraz odebrać pełną instrukcję do sterownika ciepła, regulamin budynków, świadectwo charakteryktyki energetycznej budynku oraz resztę kluczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ayo
Dołączył: 21 Paź 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:16, 21 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Czy są osoby, które zamierzają wprowadzić się w przyszłym roku? Ile osób zamieszkałych w takim przypadku podajecie na chwilę obecną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartlomiej Kosiak
Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:00, 23 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Chciałbym poruszyć kwestię samych aktow notarialnych. Jeszcze nie otrzymałem konkretnej informacji ile będzie wynosić kwota za akt w moim przypadku ale po naszych dwóch spotkaniach okazuje się że jest to maksymalna kwota.
Przy prawie 130 mieszkaniach ceny powinny być negocjiowane z kancelarią gdzie podpisywane będą akty. Rozmawiałem z jednym z sąsiadów, który kontaktował się z osobą z biura nieruchomości które sprzedawało mieszkania w naszych budynkach, jeżeli będzie przynajmniej 30 osób to będzie mógł skierować pytanie do innego notariusza który przy takiej ilości osób(30!) będzie w stanie obniżyć kwotę podpisania aktu notarialnego nawet 20-30%.
Pytanie do Państwa czy zbieramy się grupą, rezygnujemy z kancelarii SM Rudnik i podpisujemy akty notarialne taniej u innego notariusza? Inną opcją jest wymuszenie na SM Rudnik aby negocjowała ceny z własną kancelarią bo przy takiej ilości osób każda inna kancelaria zejdzie z ceny bo i tak będzie zarobiona.
EDIT: Udało mi się otrzymac numer do kancelarii podanej przez SM gdzie podpisywane będą akty, na chwile obecną jeszcze nie są wyliczone kwoty (są one wyliczane indywidualnie na tydzien-dwa przed terminem podpisania aktu). Orientacyjnie jest to 2300-2400 co jest kosztem całkowitym z wnioskiem do sądu, wpisem w księgi itd. (kwota jest orientacyjna gdyż zależy od wartości nieruchomości - [link widoczny dla zalogowanych])
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartlomiej Kosiak dnia Wto 12:28, 23 Paź 2018, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|